O ladji

Življenjska zgodba ladje Svetko, današnje gusarske ladje, sega daleč nazaj v leto 1864, ko je bila zgrajena v Rovinju. Služila je kot tovorna ladja in je plula najprej pod italijansko in kasneje pod jugoslovansko zastavo. Točno sto let kasneje, leta 1964 je bila prenovljena v Puli. Krmilo ladje Svetko je današnji kapitan prevzel leta 1983. Spremenil ji je namembnost in postala je potniška ladja. Leta 1991 je začela pluti pod slovensko zastavo.

Leta 2001 je ladjo prenovil in dobila je današnjo podobo v stilu gusarske ladje. Ladja ima dve palubi, zgornjo sončno in spodnjo senčno, dobila je lepo novo leseno ogrodje, komandni most na zgornji palubi, značilen premec in kosnik ladje v gusarskem stilu, ki je nekoliko privzdignjen in obdan z varovalno mrežo. Ob boku premca so vdelane mize in lesene klopi, ki potniku nudijo udobno vožnjo in idealno razgledno točko.

Tehnični podatki ladje Svetko:

  • Motorna potniška ladja
  • Lesena konstrukcija
  • Pogon: dizelski motor Famos 200 ks
  • Dolžina preko vsega 21 m, širina 5,20 m, ugrez 2 m
  • Dve palubi – spodnja  in zgornja paluba, skupaj v izmeri 75m2
  • Kapaciteta: 73 potnikov
  • Posadka: kapitan in mornar
  • Hitrost 8 nm
  • Plovno področje: slovensko morje
  • Matična luka Piran
  • Registrska oznaka ladje: PI – 201

Na ladji so mize s klopmi, kuhinjski blok in točilnica ter WC za potnike, ki je opremljen s tekočo vodo. Ladja je ob straneh odprta, kar je še posebej dobrodošlo v poletni vročini, saj vas tako prijetno hladi blag poletni maestral. Tudi v slabšem vremenu je potovanje prijetno, saj ima ladja stranske ponjave, skozi katere je lep razgled na okolico, potniki pa so zaščiteni pred vetrom ali dežjem.

o-ladji